STAROSTKA HLÁSÍ K 24.03.2020 (ve 12.00 hod.)
Funkční telefonní čísla:
Kontaktní linka pro seniory a ohrožené skupiny - 720 972 866 nonstop, 725 957 166 ve všední dny od 8 do 17 hodin.
SeniorTaxi - 415 710 295
Kontaktní telefonní čísla:
MěÚ Žatec: 724 043 786, 724 050 410, 724 000 394
Školství: 724 808 604
Kultura : městské divadlo 415 710 519, městská knihovna 415 243 243, 725 877 781, regionální muzeum 608 200 697.
Pro informování obyvatel využíváme:
-
webové stránky města – www.mesto-zatec.cz
-
facebookové stránky Zpravodaj Žatec a Turistického informačního centra Žatec
-
roznášku informačních letáků, která proběhla 20.03. a proběhne 24.03. v počtu 4 tis. ks (včetně místních částí)
-
regionální tisk
-
dobrovolníky
Krizový štáb: 11.03.2020, 13.03.2020, 16.03.2020, 20.03.2020
Stručný výtah z denních činností :
10.03.2020
- pořízení dálkově odečitatelných teploměrů do Mateřských škol, Městské policii, Domova pro seniory
- uzavřeno Městské divadlo a kino Žatec, sauna, muzeum
- zrušeno vítání občánků
- pozastaveno pořádání městských akcí
- zveřejněna funkční telefonní čísla na webu
11.03.2020
- přistoupilo se k monitorování počtu dětí v mateřských školách
- proběhla bezpečnostní rada města Žatec spolu s krizovým štábem (Hamousová, Špička, Šmeráková, Pešek, Svoboda, Staněk, Ibl, Dušková, Sedláková, Solar, Trávníček, Dobruský, Hamala, Bem, Galló, Martínek, Trojánek, Zetek, Jurnečka)
- starostka předala zjištěné informace z okresní hygienické stanice Louny
- dále řešena připravenost jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a města Žatec, informace ředitele nemocnice
- konzultace s jednotlivými členy o provozu mateřských škol
- proběhla schůzka s ředitelkami/ředitelem mateřských škol ohledně dalšího provozu
- uveřejnění informací na webových stránkách města
12.3.2020 – vyhlášení Nouzového stavu
dotaz na konkrétní situaci – aktuální stav na Hygienu - Louny, Ústí nad Labem
-
monitorování počtu dětí v MŠ
-
zavření městské knihovny
-
navýšená objednávka dezinfekčních prostředků
-
informace starostů obcí ORP
-
zřízena a zveřejněna kontaktní linka pro seniory
-
14.40 hod opakovaný tel. dotaz na okresní hygienickou stanici
-
v 18.50 hod na webových stránkách města zveřejněna oficiální informace pro občany
13.3.2020
- telefonický dotaz na okresní a krajskou hygienickou stanici
- jednání krizového štábu
- monitorování osob na venkovních hřištích městskou policií a zástupci města – max. 30 osob (hřiště zatím otevřena)
- proběhla schůzka s ředitelkami/ředitelem mateřských škol ohledně dalšího provozu, na základě výzvy krajského krizového štábu zatím ponechány v provozu, každý den monitorování počtu dětí
- ve 13.30 hod. zveřejněny informace na web města, včetně důležitých telefonních čísel
14.3.2020
- po hodině monitorování počtu osob na dětských hřištích (městská policie se střídá v monitorování se zástupci města)
- montáž web kamery na sportoviště za koupalištěm (přehled o počtu osob na hřišti)
- linka pro seniory – nonstop provoz
- od 13.00 hod. ředitel nemocnice a starostka města urgují zajištění respirátorů do nemocnice – pomohl hejtman Ústeckého kraje a ředitel záchranné služby Ústeckého kraje, auto z nemocnice je přivezlo v 18.30 hod.
- aktualizace informací na web města
15.3.2020
- v 10.30 hod. dotaz na krajskou hygienickou stanici
- 12.20 hod. opakovaný dotaz v souvislosti s karanténou
- po 13.00 hod. telefonické informace ředitelkám MŠ ve městě
- průběžné monitorování počtu osob na hřištích (po hodinových intervalech)
- v 17.00 hod. urgence výsledků odběrů krve na statním zdravotním ústavu
- od 20.50 hod. telefonické informace ředitelům MŠ (provoz na 16.3.zatím zachován)
16.3.2020
- od rána MHD v Žatci zdarma
- 4.00 hod. předány ochr. pomůcky řidičům MHD
- 6.30 hod. konzultace s ředitelem domova pro seniory – péče o seniory
- 6.45 hod. informace, pokyny, požadavky – technické služby města blokové čištění, značení ulic a další
- 7. 20 hod. firma Koito dotaz na provoz mateřských škol
- 13.00 hod. jednání Krizového štábu
- 14.30. hod. jednání Rady města – rozhodnutí o prodloužení splatnosti poplatků městu Žatec (do 30.6. 2020), určená MŠ pro péči o děti (vybrané profese) a ostatní děti, jejichž rodiče musí chodit do zaměstnání, určení školy pro péči o děti od 7 do 10 let,
- telefonický dotaz na okresní a krajskou hygienickou stanici
- 19.00 hod. zveřejněny aktuální informace na webu
- avízo ředitele nemocnice o možném usměrňování vstupu do areálu nemocnice
17.3.2020
- 9.50 hod. dotaz na okresní hygienickou stanici
- poslány dotazy a požadavky k jednání Krizového štábu Ústeckého kraje
- 10.27 hod dotaz na ředitele HP Pelzer na vydaná opatření podniku
- informace na webu města - nákup a léky pro seniory „Dovoz jídla všem“
18.3.2020
- 9.40 hod. telefonický dotaz na ministry - p. Maláčovou a p. Plaga ohledně ošetřovného
- požadavek na krajský krizový štáb – urgentní potřeba ochranných prostředků
- 8.00 hod. dotaz armády ČR na možnost poskytnutí roušek
- 9.15 hod. tel. dotaz na epidemiologii, včetně dotazu na posílení odběrných míst
- 10.00 hod. jednání krajského krizového štábu
- předání informací z jednání KŠ starostům obcí ORP, informace o předání ochr. prostředků následující den
- 11.40 hod. objednání 2 tis ks šitých roušek, dále objednání 20 tis. ks jednorázových roušek – lhůta dodání cca 5-7 dní
- 13.00 hod. ředitel nemocnice informoval že od 19.3. 2020 bude usměrňován vstup do nemocnice, domluvená spolupráce s městskou policií a dobrovolnými záchranáři – nutnost zajistit ochranné pomůcky
- 13.20 hod. požadavek starostovy města Loun na poskytnutí respirátorů pro nemocnici Žatec
- rozvoz informací do místních částí města – letáky
- 16.50 hod. informace z krizového štábu Ústeckého kraje o přidělení ochranných prostředků – vyzvednutí druhý den v od 7.00 hod. v Ústí nad Labem
- 19.00 hod. rozdělení ochranných pomůcek obcím ORP + Žatec
- informace na web města v 19.14 hod.
19.3. 2020
- 7.00 hod. vyzvednutí ochranných prostředků v Ústí nad Labem, od 12.00 hod. přední starostům ORP Žatec
- 8.40 hod. zveřejněny informace o usměrňování u vstupu do areálu nemocnice
- 9.25 hod. poptáváme respirátory pro lékaře
- 9.40 hod. dotaz na armádu, zda se budou podílet při usměrňování vstupu do nemocnice
- 10.50 hod. rozdělení dodaných roušek, dodáno 1250 ks jednorázových roušek, 150 ks lepších roušek a 20 ks roušek FFP 1 – musí být rozděleno mezi 28 tis obyvatel!!
- 13.50 hod. jednání s poradnou pro integraci cizinců – téma agenturní pracovníci, kteří by mohli zůstat ve městě bez práce
- 14.00 hod. ověření ohledně provozu ordinace pediatra – starosta Kryr a Podbořan
- 15.00 hod. žádost o informace od ministra vnitra – možné odjezdy cizinců, platnost pobytu, atd….
- opakovaná aktivita zajistit respirátory a roušky pro pediatry, spolupráce s MUDr. Bedenkovou
- 15.30 hod. opakované dotazy na firmu HP Pelzer na omezení výroby
- dodání roušek od KÚ pro školská zařízení
- 16.00 hod. koordinační schůzka za účasti ředitele MP ohledně agenturních pracovníků, kterým končí práce v podnicích v Žatci a okolí
- 17.00 hod. telefonáty na ambasády k žádosti o informaci o možnosti repatriace
- 18.00 hod. sjednání schůzky s koordinátory agenturních pracovníků a ubytovatelem
- 19.00 hod. zajištění tlumočníků pro překlady
- 20.00 hod. finální podoba letáků pro agenturní pracovníky a žádost o překlad
- 21.30 hod. konzultace se starostou města Postoloprty
20.3.2020
- 4.00 hod. předání roušek řidičům MHD
- 6.25 hod. konzultace s ředitelem nemocnice – žádost o předání předmětu ústředního krizového štábu – p. Prymula
- 7.00 hod. tel. se starostou města Postoloprty (f. Yanfeng)
- 7.10 hod. předání ochr. prostředků do mateřských škol
- 9.00 hod. jednání s koordinátory agenturních pracovníků, ubytovatelem a šéfem poradny pro integraci cizinců Ústeckého kraje – přeložené informace (ukrajinština, ruština, rumunština, maďarština), kontaktní čísla, odjezdy z ČR, ambasády – cílem je, aby ve městě nezůstali osoby bez práce a ubytování. Předám kontakt na potřebu sezonních prací – chmel
- 10.00 hod. zahájení roznosu informačních letáků seniorům dobrovolníky a odborem sociálních věcí, rozvoz i do místních částí města
- 10.30. hod. pravidelný dotaz na hygienickou stanici
- 13.00 hod. jednání krizového štábu – předání roušek pro JSDH a HZS, nemocnici 20 ks FFP 2 (více ks není k dispozici)
- na KŠ řešené mimo jiné kontroly lidí bez roušky – jaké jsou možnosti postupu – kontaktovat PČR
- 13.58 hod. z facebooku zjištěna informace o uzavření pohotovosti v Lounech
- 15.00 hod. telefonát hejtmanovi Ústeckého kraje, řešení problému zavření Lounské pohotovosti předání informace o jejich požadavcích na ochr. prostředky, žádost o dodání respirátorů minimálně FFP 2
- 15.30 hod. žádost p. Severovi – vedoucí odboru zdravotnictví KÚ o vybavení ochr. prostředky pro zdravotníky
- 15.30 hod. komunikace s provozovatelem Lounské pohotovosti
- 16.00 hod. zajištění objednávky ochr. prostředků
- 17.30 hod. předání respirátorů pro pediatry
- v 18.38 hod. zveřejněny informace na web o úpravě jízdního řádu MHD a informace o koordinaci dobrovolníků
- v 19. 47 hod. zveřejněny aktuální informace na web města
21.3.2020
- 9.34 hod. tel. na hygienickou stanici
- 10.00 hod. předání materiálu k výrobě roušek do obce Stroupeč – 100 ks
- 13.00 hod. telefonáty ředitelům základních škol – zajištění ochr. štítu z kabinetů chemie pro zdravotníky
- v 15.21 hod. zveřejněny aktuální informace na web města
22.3.2020
- - 8.17 hod. ředitelem nemocnice a starostka předávají požadavek MUDr. Prymulovi a ministrovi zdravotnictví – reakce z jejich strany v nařízení měli na mylsi především velké nemocnice
- 9.07 hod. starostka předává požadavek p. Severovi
- 9. 20 hod. informace na webu
- 9.26 hod. reakce MUDr. Prymuly zásobování ochr. prostředky má na starosti ministerstvo a kraj
- 9.37 hod. reakce ústeckého kraje – kraj nemá požadované prostředky FFP 3, FFP 2 budou v pondělí v malém množství
- 10.00 hod. konzultace ředitel nemocnice - provedl objednávku na ochranné štíty pro pediatry
- 11.40 hod. ředitel nemocnice konzultace – případné ubytování pro zdravotníky
- 13.30 hod. žádost o schůzku, která proběhla se zástupci agenturních pracovníků
- během soboty a neděle průběžně vyřizovány telefonáty se seniory – služby dle požadavků (nákup, předání roušek)
- v průběhu dne vyzvednuty v obci Stroupeč ušité roušky
23.3.2020
- 8.16 hod. konzultace obec Blatno
- 9.10 hod. dotaz MŠ Alergo – lze objednat nano textilie k výrobě roušek
- 9.30 hod. dotaz na hygienickou stanici
- 9.35 hod. řešení OČR - mateřská škola, pediatři
- 10.00 hod. doplnění hyg. prostředků do otevřené mateřské školy
- 11.00 hod. zadání dotisku informačních letáků
- jednání Rady města : navýšení fin. prostředků v rámci krizového řízení
- 13.28 hod. konzultace Podbořany - starosta
- 13.50 hod. převzetí roušek MP od vietnamské komunity
- 14.00 hod. telefonát se záchranáři – požadavek na ochr. prostředky a žádost o malý finanční příspěvek
- 15.30 hod. převzetí fin. daru 10 tis Kč pro záchranáře a 10 tis Kč pro JSDH, dále 140 ks roušek od vietnamské komunity – peníze obratem předány
- 15.50 hod. konzultace Blatno
- 16.50 hod. - 36 ks roušek předáno do Žatecké teplárenské
- 17.00 hod. převzatá dodávka letáků (domluvená distribuce na úterý a středu)
- od 16.50 hod. zpracování informací a pokynů na základě zasedání vlády
- 19.15 hod. zveřejnění informací na webu
- 19.30 hod. předání 60 ks roušek do Žatecké pekárny
- během dne postupně přebírány požadavky na distribuci roušek od občanů
- roušky pro občany jsou rozváženy každý den
Spolupracujeme mj.:
nemocnice a lékaři, záchranáři, městská policie, dobrovolní hasiči, švadlenky – profesionální i amatérské, dobrovolníci, vietnamská komunita, místní spolky a sdružení, v rámci města vzájemně
Není to jen o starostce, je spousta dalších, kteří pomáhají se zvládáním situace současných dnů. Za to patří všem opravdu velké poděkování.
Mgr. Zdeňka Hamousová
starostka
Datum poslední aktualizace: 25. 3. 2020 12:27