Fulltextové hledání - Výsledek hledání

Úřední hodiny

12. 5. 2025 12:33 > Občan a úřad > Úřední hodiny
Úřední hodiny Městského úřadu pro veřejnost Pondělí (Monday): 8.00 - 11.45, 12.45 - 17.00 Středa (Wednesday): 8.00 - 11.45, 12.45 - 17.00 Úterý - rezervační systém /obcan-a-urad/rezervace/ (občanské průkazy, matrika, evidence obyvatel, živnostenský úřad, registr řidičů, registr vozidel, CP, ověřování) Ústředna: 415 736 111 Emailové kontakty: radnice/kontakty/ Úřední hodiny vybraných úseků Podatelna/informace (budova radnice) Pondělí (Monday): 8.00 - 11.45, 12.45 - 17.00 Úterý (Tuesday): 8.00 - 11.00, 12.00 - 15.00 Středa (Wednesday): 8.00 - 11.45, 12.45 - 17.00 Čtvrtek (Thursday): 8.00 - 11.00, 12.00 - 15.00 Pátek (Friday): 8.00 - 11.00, 12.00 - 14.30 Doručování písemností osobám s trvalým pobytem na MěÚ v Žatci, nám. Svobody 1 Turistické informační centrum (nám. Svobody 149) V sezoně duben - říjen Pondělí (Monday): 8.00 - 17.00 Úterý (Tuesday): 8.00 - 17.00 Středa (Wednesday): 8.00 - 17.00 Čtvrtek (Thursday): 8.00 - 17.00 Pátek (Friday): 8.00 - 17.00 Sobota (Saturday): 10.00 - 16.00 Neděle (Sunday): 10.00 - 16.00 Mimo sezonu listopad - březen Pondělí (Monday): 8.00 - 17.00 Úterý (Tuesday): 8.00 - 15.30 Středa (Wednesday): 8.00 - 17.00 Čtvrtek (Thursday): 8.00 - 15.30 Pátek (Friday): 8.00 - 15.00 Sobota (Saturday): 10.00 - 16.00 Neděle (Sunday): 10.00 - 16.00

Nejdůležitější předpisy

7. 12. 2024 23:18 > Občan a úřad > Povinné informace > Nejdůležitější předpisy
Kontakt: Právník Městského úřadu Žatec Vyhledávání v předpisech ze Sbírky zákonů Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž organizace zejména jedná a rozhoduje (ve znění pozdějších předpisů a doplňků): · úst. zák. č. 1/1993 Sb., Ústava ČR · úst. zák. č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod · úst. zák. č. 110/1998 Sb. o bezpečnosti ČR · zák. č. 91/2012 Sb. o mezinárodním právu soukromém · zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník · zák. č. 133/1985 Sb., o požární ochraně · zák. č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči v platném znění · zák. č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím · zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním · zák. č. 200/1990 Sb., o přestupcích · zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích · zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání · zák. č. 90/2012 Sb. o obchodních korporacích · zák. č. 255/2012 Sb. o kontrole (kontrolní řád) · zák. č. 553/1991 Sb., o obecní policii · zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví · zák. č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech · zák. č. 17/1992 Sb., o životním prostředí · zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny · zák. č. 246/1992 Sb., o ochraně zvířat proti týrání · zák. č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu · zák. č. 280/2009 Sb. daňový řád · zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě · zák. č. 266/1994 Sb., o drahách · zák. č. 89/1995 Sb., o státní statistické službě, ve znění pozdějších předpisů + prováděcí vyhláška · zák. č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře · zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích · zák. č. 252/1997 Sb., o zemědělství · zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím · zák. č. 166/1999 Sb., o veterinární péči · zák. č. 219/1999 Sb. o ozbrojených silách ČR · zák. č. 222/1999 Sb. o zajišťování obrany ČR · zák.č.269/2021 Sb. o občanských průkazech · zák. č. 329/1999 Sb., o cestovních dokladech · zák. č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů · zák. č. 121/2000 Sb., o právu autorském · zák. č. 128/2000 Sb., o obcích · zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech · zák. č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů · zák. č. 320/2015 Sb. o hasičském záchranném sboru · zák. č. 239/2000 Sb. o IZS · zák. č. 240/2000 Sb. o krizovém řízení (krizový zákon) · zák. č. 241/2000 Sb. o hospodářských opatřeních pro krizové stavy · zák. č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním · samosprávným celkům a některým státním fondům · zák. č. 247/2000 Sb., o získávaní a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel · zák. č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů · zák. č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení · zák. č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a změnách některých předpisů · zák. č. 56/2001Sb. o podmínkách provozu na pozemních komunikacích · zák. č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí · zák. č. 115/2001 Sb., o podpoře sportu · zák. č. 541/2020 Sb. o odpadech · zák. č. 254/2001 Sb., o vodách · zák. č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě · zák. č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší · zák. č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků · zák. č. 99/2004 Sb., o rybářství · zák. č. 122/2004 Sb., o válečných hrobech a pietních místech · zák. č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích · zák. č. 500/2004 Sb., správní řád od 1.1.2006 · zák. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném · vzdělávání (školský zákon) · zák. č. 562/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím · školského zákona · zák. č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů · zák. č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování · zák. č. 204/2005 Sb., kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře · zák. č. 132/2006 Sb., o kronikách obcí · zák. č. 134/2016 Sb. o zadávání veřejných zakázek · zák. č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu · zák. č. 262/2006 Sb., zákoník práce · zák. č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů · zák. č. 297/2016 Sb. o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce · zák. č. 111/2009 Sb. o základních registrech · zák. č. 250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich · zák. č. 251/2016 Sb. o některých přestupcích · zák. č. 82/1998 Sb. o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem · nařízení vlády č. 262/1995 Sb. o prohlášení a zrušení prohlášení některých kulturních památek za národní kulturní památky · nařízení vlády č.341/2017 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě · nařízení vlády č. 211/2010 Sb., o soustavě oborů vzdělání v základním středním a vyšším odborném vzdělávání · nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně-pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků · nařízení vlády č. 74/2017 Sb. o stanovení některých podmínek pro poskytnutí podpory na dodávky ovoce, zeleniny, mléka a výrobků z nich do škol · nařízení vlády č. 222/2010 Sb. o katalogu prací ve veřejných službách a správě · vyhl. č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách · vyhl. č. 66/1988 Sb. , kterou se provádí zákon o státní památkové péči · vyhl. č. 395/1992 Sb. provádí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny · vyhl. č. 271/2019 Sb. o stanovení postupu k zajištění ochrany zemědělského půdního fondu · vyhl. č.104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích · vyhl. č. 294/2015 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích · vyhl. č. 31/2001 Sb. o řidičských průkazech a registru vozidel · vyhl. č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon o matrikách, jménu a příjmení · vyhl. č. 343/2014 Sb., o registraci vozidel · vyhl. č. 246/2001 Sb., o požární prevenci · vyhl. č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel · vyhl. č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivní péči ve školských zařízeních · vyhl. č. 114/2002 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb · vyhl. č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě · vyhl. č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách na poz. komunikacích · vyhl. č. 304/2012 Sb., o uznání rovnocennosti vzdělání úředníků územních samosprávných celků · vyhl. č. 512/2002 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků · vyhl. č. 642/2004 Sb., kterou se provádí zákon o občanských průkazech a zákon o cestovních dokladech · vyhl. č. 281/2021 Sb. k provedení zákonů o občanských průkazech, cestovních dokladech a o základních registrech · vyhl. č. 416/2004 Sb., prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole · vyhl. č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání · vyhl. č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami · vyhl. č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatořích · vyhl. č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání · vyhl. č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy · vyhl. č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku · vyhl. č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti · vyhl. č. 47/2005 Sb., o ukončení vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončení vzdělávání v konzervatoři absolutoriem · vyhl. č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a plnění školní docházky · vyhl. č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisí · vyhl. č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů · vyhl. č. 310/2018 Sb., o krajských normativech · vyhl. č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání · vyhl. č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních · vyhl. č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných · vyhl. č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání · vyhl. č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky · vyhl. č. 107/2005 Sb., o školním stravování · vyhl. č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních · vyhl. č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků · vyhl. č. 418/2008 Sb. provádí zákon o obecní policii · vyhl. Č. 194/2009 Sb. o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek · vyhl. č. 359/2011 Sb. o základním registru územní identifikace, adres a nemovitostí Seznam platných právních předpisů týkajících se činností orgánů krajů a obcích lze najít i na www.mvcr.cz/vestnik .

Duplikáty rodných, oddacích a úmrtních listů

7. 12. 2024 22:18 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Duplikáty rodných, oddacích a úmrtních listů
Matriční doklady vydává matriční úřad, u kterého je matriční událost (narození, sňatek, úmrtí) zapsána, kde se udála. Matriční doklad lze vydat osobě, které se událost týká, dále pak rodinným příslušníkům, za které se považují dle zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, v platném znění manžel/ka, partner(registrované partnerství), rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci a sourozenci. Duplikáty lze vydat také zplnomocněným zástupcům (je nutná úředně ověřená plná moc) a je nutno prokázat totožnost osoby občanským průkazem nebo cestovním pasem. Duplikáty rodných, oddacích a úmrtních listů lze vydat na žádost, která může být: podána osobně (správní poplatek 300,- Kč je uhrazen na místě a doklad je pak vydán na počkání) nebo vyplněna a zaslána elektronicky opatřena elektronickým podpisem (správní poplatek 300 Kč lze uhradit převodem z účtu na účet Městského úřadu Žatec a doklad je zaslán na adresu uvedenou v žádosti doporučeně do vlastních rukou jen adresátovi) nebo vyplněna a zaslána poštou, v průvodním dopise zasílaném spolu se žádostí je třeba uvést RČ žadatele (správní poplatek 300 Kč lze opět hradit převodem z účtu, příp. lze vložit do obálky požadovanou částku a spolu se žádostí odeslat na adresu Městského úřadu Žatec). Bankovní spojení, kam lze směřovat úhradu správních poplatků za vydání duplikátů matričních dokladů je č.ú.: 19-422481/0100 vedené u KB a.s. pobočka Žatec, je také potřeba uvést variabilní symbol 136119 a specifický symbol RČ žadatele. Žádost o vydání tuzemského matričního dokladu ze zvláštní matriky Brno Žádost o se podává u zastupitelského úřadu ČR nebo u kteréhokoli matričního úřadu a připojí se k ní: cizozemský matriční doklad, opatřený vyššími ověřeními (jsou-li vyžadována podle mezinárodní smlouvy) a úředně přeložený do češtiny na území ČR doklad o státním občanství ČR osoby, které se zápis týká (občanský průkaz, cestovní pas ČR, osvědčení o státním občanství ČR) další doklady potřebné k ověření správnosti matričních skutečností, zapisovaných do matriční knihy (např. rodný list žadatele, oddací list žadatele) Do zvláštní matriky se zapisují dle § 42 zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění matriční události (narození, úmrtí, sňatky, uzavřené registrované partnerství), ke kterým došlo: na území cizího státu, na zastupitelském úřadu České republiky, na lodi nebo letadle mimo území České republiky, na místě, které nepatří pod pravomoc žádného státu Formuláře jsou k dispozici na všech matričních úřadech v ČR nebo zastupitelských úřadech ČR v cizině, popř. ke stažení na webových stránkách zvláštní matriky Brno - http://www.brno-stred.cz/zvlastni-matrika-zapis-matricni-udalosti

Úmrtí

7. 12. 2024 22:17 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Úmrtí
Základní informace Úmrtní list podle zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení, v platném znění lze vydat členům rodiny zemřelého a zplnomocněným zástupcům . Za členy rodiny se pak podle tohoto zákona považují manžel, rodiče, prarodiče, děti, vnuci, pravnuci a sourozenci. Příbuzenský poměr je třeba doložit matričním dokladem. Matriční úřad vydá úmrtní list také fyzické osobě , která na jeho vydání prokáže právní zájem nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo je vypravitelem jeho pohřbu. Pro vystavení úmrtního listu je třeba předložit: občanský průkaz zemřelého rodný list zemřelého občanský průkaz pozůstalého manžela oddací list, pokud byl zemřelý ženatý (vdaná) fakturu o úhradě pohřbu občanský průkaz objednavatele pohřbu Pokud se k vyřízení úmrtního listu nedostaví nikdo z oprávněných osob, lze alespoň dodat požadované doklady, úmrtní list bude zaslán na adresu oprávněné osobě. Zároveň je možno u našeho matričního úřadu odevzdat řidičský průkaz a cestovní pas zemřelého. Úmrtí občana ČR, ke kterému došlo v cizině Úmrtí občana ČR, ke kterému došlo v cizině, je třeba zapsat do zvláštní matriky vedené Úřadem městské části Brno – střed. Zápis se provádí podáním žádosti u zastupitelského úřadu ČR, prostřednictvím kteréhokoli matričního úřadu na území ČR, případně osobně přímo na oddělení zvláštní matriky. O zápis úmrtí do zvláštní matriky mohou požádat: členové rodiny zemřelého (tj. rodiče, děti, prarodiče, vnuci, pravnuci, manžel) a sourozenci, případně jejich zplnomocnění zástupci fyzická osoba , které jsou známy osobní údaje zemřelého, a která předkládá listiny potřebné k zápisu úmrtí Totožnost žadatele zjistí a ověří matrikář matričního úřadu, případně příslušný pracovník zastupitelského úřadu ČR v zahraničí, prostřednictvím kterého je žádost o zápis podávána. K žádosti je třeba předložit tyto doklady: úmrtní list zemřelého (s úředním překladem do jazyka českého) český rodný list, nebo oddací list zemřelého doklad o státním občanství ČR zemřelého (lze prokázat cestovním dokladem nebo občanským průkazem) průkaz zdravotní pojišťovny, je-li k dispozici doklad o pohřbu nebo zpopelnění rozsudek o rozvodu u rozvedených, je-li k dispozici úmrtní list u ovdovělých Předložení úmrtního listu nelze prominout , jen ve výjimečných případech lze úmrtní list nahradit lékařskou a policejní zprávou o úmrtí. Úmrtní list zemřelého musí obsahovat příslušná ověření (§52 zákona č. 97/1963 Sb., o mezinárodním právu soukromém a procesním): v případech, kdy je mezi cizím státem a Českou republikou uzavřena bilaterální smlouva o právní pomoci ve věcech občanských a rodinných, není vyžadováno vyšší ověření předloženého úmrtního listu v případech, kdy je cizí stát účastníkem Haagské úmluvy č. 45/1999 Sb., vyžaduje se opatření předloženého úmrtního listu s předepsanou doložkou v ostatních případech musí být doklady tzv. superlegalizovány naším zastupitelským úřadem v cizině. Doklady potřebné k provedení zápisů matričních událostí jsou součástí dokumentace zvláštní matriky v Brně, žadatelům se nevracejí. Doporučujeme nejprve se obrátit na úsek matriky.

Změna jména a příjmení

7. 12. 2024 22:16 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Změna jména a příjmení
Změna jména nebo příjmení se povolí zejména tehdy, jde-li o příjmení hanlivé, směšné, nebo je-li pro to vážný důvod dle § 72 odst. 2 zákona o matrikách. U nezletilých dětí musí být uvažovaná změna v souladu s jejich potřebami a zájmy dle § 72 odst. 4 zákona o matrikách. Neberou se tedy v úvahu potřeby a zájmy rodičů, nýbrž dětí. O žádosti o povolení změny jména nebo příjmení rozhoduje matriční úřad, v jehož správním obvodu je žadatel nebo nezletilé dítě přihlášen k trvalému pobytu a musí obsahovat tyto údaje: jméno(a), příjmení, datum a místo narození žadatele rodné číslo místo trvalého pobytu žadatele, příp. nezletilého dítěte jméno(a), příjmení, které si žadatel zvolil (příp. zvolil pro nezletilé dítě) údaj o státním občanství žadatele, příp. nezletilého dítěte řádné odůvodnění K žádosti o povolení změny je třeba doložit tyto doklady: rodný, popřípadě oddací list žadatele, nebo nezletilého dítěte pravomocný rozsudek o rozvodu manželství (u rozvedených) úmrtní list (u ovdovělých) doklad o místu trvalého pobytu doklad o státním občanství u nezletilých dětí pak ještě připojit: písemný souhlas nezletilého dítěte staršího 15 let, jde-li o změnu jeho jména nebo příjmení písemný úředně ověřený souhlas druhého rodiče nebo pravomocný rozsudek soudu, nahrazující tento souhlas (pokud bude souhlas učiněn před matričním úřadem, který o změně rozhoduje, není nutné úřední ověření) příp. oddací list z nového manželství žadatele, rodné listy dětí, narozených z nového manželství Nepřechýlené tvary ženských jmen Fyzická osoba má povinnost užívat v úředním styku příjmení, které je uvedeno v matričním dokladu. Příjmení žen se tvoří v souladu s pravidly české mluvnice. Za předpokladu, že bude žadatelka splňovat některou z níže uvedených možností, lze užívat příjmení v mužském tvaru: žadatelka je cizinka žadatelka je občanka ČR, která má nebo bude mít trvalý pobyt v cizině žadatelka je občanka ČR, ale její manžel je cizinec žadatelka je občanka ČR, ale hlásí se k jiné než české národnosti Stejná pravidla platí pro užívání příjmení v mužském tvaru u nezletilých děvčat. Oznámení o přijetí dřívějšího příjmení Manžel, který přijal příjmení druhého manžela, může do 6 měsíců po rozvodu manželství oznámit matričnímu úřadu, že přijímá zpět své dřívější příjmení . To platí i tehdy, hodlá-li manžel, který přijal příjmení druhého manžela s tím, že bude ke společnému příjmení připojovat své dosavadní příjmení , popřípadě první ze svých příjmení, užívat napříště jen své dřívější příjmení (§ 759 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Oznámení lze učinit u kteréhokoli matričního úřadu a je nutno k němu předložit průkaz totožnosti, oddací list a pravomocný doklad o rozvodu manželství - § 31 vyhlášky č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Registrované partnerství

7. 12. 2024 22:15 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Registrované partnerství
Základní informace Dle ustanované §13a/3 zákona o matrikách přijímá Matriční úřad v Žatci prohlášení o vstupu do partnerství na jím určeném místě v jeho správním obvodu a jím určené době: Stanovené místo: obřadní síň budovy radnice na adrese Žatec, náměstí Svobody 1 Stanovené dny: 18.5.2024 a 16.11.2024 v čase od 09:00 - 14:00 hod. Pokud požadujete jiné místo nebo jinou dobu, je to možné, ale dle zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcíc, v platném znění položky 12 písm. d) za správní poplatek ve výši 3000 Kč.

Manželství

7. 12. 2024 22:15 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Manželství
Základní informace V určenou dobu a v určeném místě mohou snoubenci bezplatně uzavřít manželství u kteréhokoli matričního úřadu v ČR. Usnesení č. 372/23 schválené 11. RM Žatce dne 15. 05. 2023 určuje s účinností od 01. 06. 2023 úřední místo pro konání slavnostních obřadů a uzavírání manželství: obřadní síň budovy radnice na adrese Žatec, náměstí Svobody 1 Křížovu vilu na adrese Žatec, Zeyerova 344, (včetně zahrady u Křížovy vily) Usnesení č. 777/2023 schválené 23. RM Žatce dne 16.10.2023 určuje s účinností od 01. 01. 2024 níže uvedené úřední dny k uzavírání manželství v době od 9:00 hodin do 14:00 hodin - 10.02.; 02.03.; 16.03.; 13.04.; 11.05.; 08.06.; 15.06; 13.07.; 20.07.; 10.08.; 17.08.; 24.08.; 21.09.; 05.10.; 19.10.; 09.11.; 14.12. pro obřadní síň budovy radnice na adrese Žatec, náměstí Svobody 1, - 27.04.; 25.05.; 29.06.; 27.07. pro Křížovu vilu na adrese Žatec, Zeyerova 344 (včetně zahrady u Křížovy vily). Usnesení č. 823/2024 schválené 22. RM Žatce dne 04.11.2024 určuje s účinností od 01.01.2025 níže uvedené úřední dny k uzavírání manželství v době od 9:00 hodin do 14:00 hodin - 25.01.; 22.02.; 15.03.; 05.04.; 17.05.; 07.06.; 14.06.; 12.07.; 19.07.; 09.08.; 23.08.; 13.09.; 11.10.; 25.10.; 22.11.; 06.12. pro obřadní síň budovy radnice na adrese Žatec, náměstí Svobody 1 - 26.04.; 31.05.; 28.06.; 26.07.; 30.08.; 27.09. pro Křížovu vilu na adrese Žatec, Zeyerova 344. Uzavřít manželství v obci , která nemá matriční úřad , je možné před starostou nebo místostarostou obce a za přítomnosti matrikářky z příslušného matričního úřadu za předpokladu, že zde má alespoň jeden ze snoubenců trvalý pobyt. Do správního matričního obvodu Městského úřadu Žatec náleží tyto obce a jejich části: Bitozeves, Blažim, Čeradice, Libočany, Lišany. Nové Sedlo, Staňkovice, Velemyšleves, Zálužice, Žiželice. Další variantou je uzavření manželství v těchto obcích i bez splnění podmínky trvalého pobytu jednoho ze snoubenců, oddávajícím je pak obřadník matričního úřadu. Doklady potřebné při podávání žádosti o uzavření manželství Snoubenci vždy předloží vyplněný a oběma podepsaný tiskopis (dotazník k uzavření manželství) a prokáží se platným průkazem totožnosti. Svobodní dále předkládají: své rodné listy rodné listy nezletilých dětí, které se ze vztahu již narodily nezletilý, který není plně svéprávný a dovršil 16 let věku, připojí rozhodnutí soudu o povolení uzavřít manželství Rozvedení dále předkládají: své rodné listy rodné listy nezletilých dětí, které se ze vztahu již narodily pravomocné rozsudky o rozvodu předchozího manželství (nepovinný doklad) Ovdovělí dále předkládají: své rodné listy rodné listy nezletilých dětí, které se ze vztahu již narodily úmrtní list manžela (nepovinný doklad) VŠECHNY DOKLADY SE PŘEDKLÁDAJÍ V ORIGINÁLE Je-li snoubenec cizincem doporučujeme osobní návštěvu matriky ještě před tím, než si cizinec potřebné doklady začne ve svém domovském státě vyřizovat. Osvědčení pro uzavření církevního sňatku Projeví-li snoubenci vůli, že spolu vstupují do manželství, osobně před orgánem církve nebo náboženské společnosti k tomu oprávněné, jedná se o církevní sňatek (§ 657 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dále jen „občanský zákoník“). Orgánem oprávněné církve je osoba, pověřená oprávněnou církví (§ 658 odst. 2 občanského zákoníku). Církevní obřad se uskutečňuje na místě určeném vnitřními předpisy oprávněné církve (§ 663 občanského zákoníku). Má-li být uzavřen církevní sňatek, musí snoubenci nejprve předložit oddávajícímu Osvědčení, vydané matričním úřadem, v jehož správním obvodu má být manželství uzavřeno, na základě jejich písemné žádosti. Toto Osvědčení musí obsahovat potvrzení o tom, že snoubenci splnili všechny požadavky stanovené zákonem pro uzavření manželství. Od jeho vydání do církevního obřadu nesmí uplynout více než šest měsíců. Po uzavření církevního sňatku je oddávající povinen do tří pracovních dnů od uzavření manželství doručit matričnímu úřadu, v jehož správním obvodu bylo manželství uzavřeno, protokol o uzavření manželství (§ 666 odst. 2 občanského zákoníku). Viz rejstřík registrovaných církví, náboženských společenství: http://www3.mkcr.cz/cns_internet/ Byl –li uzavřen církevní sňatek, NELZE následně uzavřít občanský sňatek (§ 670 odst. 2 občanského zákoníku). Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství se vydává na žádost snoubence, který hodlá uzavřít manželství v cizině. V den sňatku nesmí být doklad starší 6 měsíců, jeho vydání je zpoplatněno částkou 500,- Kč při podání žádosti a žádost je nutno podat u matričního úřadu, v jehož obvodu má snoubenec z ČR trvalé bydliště. Jubilejní svatební obřady – informace Městský úřad v Žatci, úsek matriky nabízí žateckým manželským párům, které v letošním roce oslaví stříbrnou svatbu , tj. 25 let společného života, zlatou svatbu , tj. 50 let společného života, diamantovou svatbu tj. 60 let společného života, železnou svatbu tj. 65 let společného života konání jubilejního svatebního obřadu. V případě Vašeho zájmu o konání jubilejního obřadu se obraťte na úsek matriky Městského úřadu v Žatci. Správní poplatky, týkající se uzavření manželství, dle zákona č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích k 01.01.2024 vydání osvědčení k církevnímu sňatku - 500 Kč vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině - 500 Kč povolení uzavřít manželství (partnerství) mimo stanovenou dobu nebo úředně stanovenou obřadní místnost - 3 000 Kč uzavření manželství mezi snoubenci nebo osobami vstupujícími do registrovaného partnerství, kteří nemají trvalý pobyt na území ČR - 5 000 Kč uzavření manželství mezi snoubenci nebo osobami vstupujícími do registrovaného partnerství, z nichž 1 má trvalý pobyt na území ČR - 3 000 Kč přítomnost matrikáře u prohlášení snoubenců, že spolu vstupují do manželství, před starostou, místostarostou nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, městské části hlavního města Prahy, městského obvodu nebo městské části územně členěného statutárního města, které nejsou matričním úřadem, není-li ani jeden ze snoubenců přihlášen k trvalému pobytu ve správním obvodu této obce, městské části hlavního města Prahy, městského obvodu nebo městské části územně členěného statutárního města - 1 000 Kč

Narození

7. 12. 2024 22:13 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika > Narození
Základní informace Narození dítěte je povinno oznámit matričnímu úřadu zdravotnické zařízení , v němž byl porod ukončen, a to nejpozději do 3 pracovních dnů od narození dítěte . Nedošlo-li k oznámení zdravotnickým zařízením, má tuto povinnost jeden z rodičů (matka do 3 pracovních dnů od okamžiku, kdy je schopna tak učinit) - § 15 zákona č. 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících předpisů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o matrikách"). Rodné listy novorozenců je nutné si vyžádat jedním z rodičů osobně na našem úřadě. Důvodem je povinnost ověření rodiči uváděných údajů z předložených dokladů (rodných listů rodičů, oddacích listů, občanských průkazů). Pro vystavení rodného listu novorozence je u manželských párů nutno před porodem vyplnit, oběma rodiči podepsat a v porodnici odevzdat Prohlášení k narození dítěte současně s oddacím listem. U nemanželských dětí je důležité, zda bylo nebo nebylo k dítěti určeno souhlasným prohlášením rodičů otcovství. I v tomto případě musí odevzdat matka v porodnici Prohlášení k narození dítěte a další doklady, uvedené v prohlášení. Souhlasné prohlášení rodičů o určení otcovství doporučujeme sepsat před narozením dítěte , lze tak však učinit kdykoli po narození. Vítání nových občánků do života Rodiče dětí jsou včas informováni formou pozvánky, kde je zároveň uveden datum a hodina přijetí v obřadní síni. Pro vítaná miminka jsou zde připraveny malé dárky, pro rodiče blahopřání od zástupců města a také je přítomen fotograf. Rodiče, kteří se nemohou z jakýchkoliv důvodů se svým děťátkem této akce zúčastnit, si můžou telefonicky nebo osobně u kontaktní osoby určit náhradní termín, aby nebyli o tuto událost ochuzeni. Zjištění přesného času narození V oznámení o narození dítěte, které zasílá zdravotnické zařízení, v němž byl porod ukončen, je uveden kromě data narození také přesný čas narození a porodní hmotnost a délka dítěte. Tato listina je po ukončení kalendářního roku, ve kterém narození proběhlo, uložena u nadřízeného orgánu, v našem případě u Krajského úřadu Ústeckého kraje. V průběhu roku narození lze požádat o vydání potvrzení o těchto skutečnostech přímo u matričního úřadu, poté přímo u Krajského úřadu Ústeckého kraje. Žádost je zpoplatněna částkou 50,- Kč a údaje lze vydat pouze oprávněné osobě, tj. fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny, jejím sourozencům a zplnomocněným zástupcům.

Drahuše Laiblová je matrikářkou tělem i duší. Už 50 let

19. 8. 2024 17:43 > Naše město > Aktuálně
Padesát let v jednom manželství? Proč ne. Nestává se to běžně, ale také to není úplně výjimečné. Ale strávit 50 let v jedné práci a v jedné budově? To už je ojedinělé. A právě tímto unikátem se může chlubit matrikářka městského úřadu Drahuše Laiblová. Je zároveň pracovnicí, která na žatecké radnici působí nejdéle. Když na městský úřad, tehdy městský národní výbor, 19. srpna 1974 nastoupila, nejprve působila na stavebním úřadě, pak chvíli na odboru školství. „Potom jsem byla chvíli na vnitřním odboru a poté mi nabídli místo na matrice. Prošla jsem si na úřadě takové seznamovací kolečko. Matriku tehdy řídila Růžena Vaňková, to bylo za starosty Františka Melče,“ vzpomíná Drahuše Laiblová. Práce ji vždy bavila. I proto, že má ráda lidi. Obnáší zapisování miminek a svateb, ale také úmrtí. Někdy jde o jednoduché úkony, jindy je práce složitější, třeba když je třeba shánět podrobnější informace až na ministerstvu vnitra. K povinnostem patří i účast na vítání občánků či zlatých či diamantových svatbách. Zajímavé je určitě pozorování, jak postupuje čas. „Zpočátku jsem vdávala svoje kamarády, spolužáky a vítala jejich děti. Teď už vdávám jejich děti a vítám i jejich pravnoučata,“ usmívá se dlouholetá žatecká matrikářka. Zejména při svatbách dochází k různým zajímavým událostem. Buď je to kvůli místu obřadu, které nemusí být jen na radnici či v Křížově vile: oddává se třeba na zahradách rodinných domů, na hřišti či ve chmelařské jídelně. Nebo kvůli okolnostem, které si přejí snoubenci. „Zažila jsem svatbu motorkářskou, kdy byli všichni v kůži, včetně nevěsty v krásných kožených šatech. Nebo vodáckou. Ženich s nevěstou sjížděli Ohři a přistáli v Žatci. Vzali loď na ramena, přišli na radnici, po obřadu se zase převlékli do vodáckého a pluli dál. Zažila jsem také několik dvojsvateb sourozenců,“ popisuje D. Laiblová. Jednu unikátní svatbu ostatně zažila právě v minulých dnech: Nevěstě šli za svědky její dědeček a babička, kteří před několika měsíci sami oslavili významné výročí, tedy 75 let společného života. „To jsou moc hezké zážitky. Zvlášť v dnešní době, kdy spolu často partneři jen žijí, ale o manželství zájem nemají,“ přemítá matrikářka. Její práce ale nebývá vždy jen veselá a radostná. Vidět a zapisovat zesnulé není příjemné, zvlášť, když jde o známé. A vyloženě nepříjemné bývá někdy chování lidí, což se hlavně v poslední době stává stále častěji. Práce matrikářky mimo jiné obnáší asi osm desítek svateb za rok, největší „nával“ bývá hlavně přes léto. Nebo vítání občánků, které probíhá zhruba šestkrát do roka. A také kuriózní zážitky, jež žádná jiná profese nemůže přinést: To když matrikářka je u svatby svých dětí také jako matka, nebo u vítání občánků jako babička. Další specialita Drahuši Laiblovou čeká příští rok, kdy oslaví zlatou svatbu se svým mužem. Má výhodu, že si může vybrat, zda bude jen oslavenkyní, nebo i úřednicí. Tomáš Kassal Sdílet na Facebooku Sdílet na síti X Datum vložení: 19. 8. 2024 17:43 Datum poslední aktualizace: 19. 8. 2024 17:45 Autor: Tomáš Kassal

Starosta Žatce v obřadní síni radnice přivítal dvanáct nových občánků města

18. 2. 2024 10:33 > Naše město > Aktuálně
Na únorové vítání občánků, které proběhlo v sobotu 17. února, pozvaly matrikářky městského úřadu do obřadní síně žatecké radnice dvanáct dětí s jejich rodiči. Slavnostní obřad zahájily recitací dvě školačky. Poté všechny přítomné přivítal a pozdravil starosta Žatce Radim Laibl. Ve svém proslovu zdůraznil význam výchovy, která děti ovlivňuje po celý život. Podílí se na ní především rodiče, ale i učitelé či prarodiče. „Mnohé je v lidském životě pomíjivé, ale dobře vychované děti, to jsou hodnoty trvalé. Přeji celé vaší rodině, abyste příští dny prožívali ve zdraví, radosti a plné pohodě,“ řekl Radim Laibl. Únorové vítání občánků bylo neobvyklé v tom smyslu, že se při něm setkali dva zástupci vedení města – starosta plnil svou úřední roli, v níž gratuloval mezi jinými i místostarostovi Pavlu Pintrovi, který se obřadu zúčastnil v pozici rodiče. Všichni pozvaní rodiče se zapsali do pamětní knihy města a dostali věcný dárek, maminky i květinu. Slavnostní vítání občánků pořádá žatecká radnice několikrát ročně. Matrikářky vždy rodiče pozvou, k pozvánce přikládají také žádost o telefonické potvrzení účasti, v jehož rámci se upřesní termín a čas konání události. Nejbližší vítání občánků v Žatci proběhne 6. dubna, další se pak uskuteční na podzim. (red) Datum vložení: 18. 2. 2024 10:33 Datum poslední aktualizace: 18. 2. 2024 10:35 Autor: Tomáš Kassal

Starosta Žatce přivítal na radnici nové občánky města

9. 12. 2023 13:23 > Naše město > Aktuálně
Na vítání občánků v Žatci pozvaly matrikářky žatecké radnice dnes dopoledne šestery rodiče s jejich dětmi. V obřadní síni radnice nechyběli ani další blízcí příbuzní dětí. Slavnostní přivítání mezi občany královského města pořádá žatecká radnice několikrát ročně. Rodiče dětí se zapíší do pamětní knihy, zároveň dostanou drobný věcný dárek a maminky i květinu. Všechny přítomné dnes dopoledne přivítal starosta Radim Laibl, aby nové občanky oficiálně přivítal v královském městě Žatci. „Přeji celé vaší rodině, abyste příští dny prožívali ve zdraví, radosti a plné pohodě. Vítám s upřímnou radostí vaši ratolest do života a věřím, že bude vyrůstat k radosti a štěstí svých rodičů, s úctou a láskou ke své krásné zemi a k místu, kde bude žít. Byl bych moc rád, kdyby to bylo město Žatec,“ uzavřel své přání dětem i rodičům starosta R. Laibl. K vítání občánků zvou rodiče matrikářky městského úřadu. Ke slavnostní pozvánce vždy přikládají také žádost o telefonické potvrzení účasti, v jehož rámci se upřesní termín a čas konání události. Další vítání občánků v Žatci proběhne 6. ledna, poté se chystají i na další měsíce. (kas) Datum vložení: 9. 12. 2023 13:23 Datum poslední aktualizace: 9. 12. 2023 13:27 Autor: Tomáš Kassal

Místostarostka přivítala desítku nových občánků Žatce

17. 10. 2023 10:11 > Naše město > Aktuálně
Desítku nejmenších dětí přivítala v rámci tradičního vítání občánků v sobotu 14. října dopoledne v obřadní síni radnice místostarostka Žatce Jaroslava Veselá. Slavnostní přivítání mezi občany královského města pořádá žatecká radnice několikrát ročně. Rodiče dětí se zapíší do pamětní knihy, zároveň dostanou drobný věcný dárek a maminky i květinu. Všechny také pozdraví zástupce vedení města, v říjnovém termínu to byla místostarostka Jaroslava Veselá, která rodičům poděkovala za jejich odpovědnost při výchově dětí. „Především na vás leží odpovědnost za výchovu dítěte, budoucího občana našeho města. Jistě jste připraveni dát mu lásku s péčí a nekonečnou obětavostí. Buďte mu oporou, rádcem i učitelem. K tomu, aby se vám vše dařilo, vám ze srdce přeji hodně síly, zdraví, důslednosti, trpělivosti a především lásky,“ řekla J. Veselá. K vítání občánků zvou rodiče matrikářky městského úřadu. Ke slavnostní pozvánce vždy přikládají také žádost o telefonické potvrzení účasti, v jehož rámci se upřesní termín a čas konání události. Další termíny vítání občánků v Žatci jsou 25. listopadu a 9. prosince. (kas) Datum vložení: 17. 10. 2023 10:11 Datum poslední aktualizace: 17. 10. 2023 10:13 Autor: Tomáš Kassal

Dárek ke 100. narozeninám? „Mám první džíny!“

12. 5. 2023 11:47 > Naše město > Aktuálně
<Zpět na Aktuálně Dárek ke 100. narozeninám? „Mám první džíny!“ Typ: ostatní Zástupci města Žatec a České správy sociálního zabezpečení přišli dnes dopoledne pogratulovat paní Zoře Těhlové k jejím 100. narozeninám. Oslavenkyně, která žije v panelákovém bytě se svou dcerou, je sama přišla přivítat ke dveřím. Zora Těhlová se před 100 lety narodila v Prostějově, poté žila dlouho poblíž moravského města a poté u Prahy nebo 40 let přímo v české metropoli. V Žatci žije od roku 2001, posledních deset let se svou dcerou. Pochází ze tří sester, má 4 vnoučata a 7 pravnoučat. S celou rodinou se těší na velkou oslavu, která proběhne v neděli. Oslavenkyni, která se v přítomnosti starosty Radima Laibla, žateckých matrikářek a zástupkyně ČSSZ podepsala na pamětní list města, trochu trápí sluch a oči. Jinak je ale stále aktivní, což je také jediný návod na dlouhověkost. Žádný speciální recept nemá, jen je čilá tělesně i duševně. „Za chvíli se chystám na procházku,“ vyprávěla návštěvě paní Zora, která na zhruba hodinovou procházku chodí denně. Když může, tak jezdí plavat do bazénu. A v létě se chystá do vody i na žatecké koupaliště. Kromě toho ráda poslouchá audioknihy a v televizi sleduje AZ Kvíz. Vůči autorům je poněkud kritická. „Ty otázky, co tam vymýšlí poslední dobou, jsou už takové zvláštní,“ přemítala paní Zora. Co už se nehodlá učit, jsou počítače. „Na to mám dceru,“ směje se čilá žena, která na 100 let rozhodně nevypadá. Asi i proto má radost z obyčejného dárku, který využije i při svých procházkách. „Dárek mám tady. První džíny,“ ukázala hrdě kalhoty, které si oblékla. Dokázala, že i ve 100 letech si člověk může zvykat na nové věci. Přejeme hodně zdraví a další aktivní roky! (kas) Vytvořeno: 12. 5. 2023 Poslední aktualizace: 12. 5. 2023 11:48 Autor: Tomáš Kassal < Zpět na Aktuálně nahoru

Vítání občánků zaplnilo obřadní síň radnice

25. 2. 2023 13:32 > Naše město > Aktuálně
<Zpět na Aktuálně Vítání občánků zaplnilo obřadní síň radnice Typ: ostatní Slavnostní vítání nových žateckých občánků proběhlo dnes na žatecké radnici. Matrikářky městského úřadu pozvaly k obřadu rodiče 25 dětí, z nichž 18 se slavnostního setkání zúčastnilo. S nimi přišli i další příbuzní, například babičky a dědečkové. Děti, které se narodily loni na podzim, přivítal do života v Žatci starosta Radim Laibl. „Vítám s upřímnou radostí vaši ratolest do života a věřím, že bude vyrůstat k radosti a štěstí svých rodičů, s úctou a láskou ke své krásné zemi a k místu, kde budou žít. Byl bych moc rád, kdyby to bylo město Žatec,“ řekl starosta. Vítání občánků pořádá Městský úřad Žatec několikrát ročně. Další se uskuteční 11. března, kdy budou zváni rodiče s dětmi, jež se narodily v listopadu a prosinci loňského roku. Přípravu slavnostního obřadu usnadní, když matrikářky ví, kolik rodičů se dětmi se akce zúčastní – jako tomu bylo právě dnes. Městský úřad žádá rodiče dětí, jež se narodily v listopadu a prosinci a mají trvalý pobyt v Žatci a jeho místních částech, aby svou účast na vítání občánků potvrdili na telefonních číslech 415 736 306 nebo 415 736 307. (kas) Vytvořeno: 25. 2. 2023 Poslední aktualizace: 25. 2. 2023 13:37 Autor: Tomáš Kassal < Zpět na Aktuálně nahoru

Matrika

16. 2. 2021 8:13 > Občan a úřad > Odbory úřadu > Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad > Správní činnosti > Matrika

Uzavření MATRIKY 15.02.2021

11. 2. 2021 9:25 > Naše město > Aktuálně
<Zpět na Aktuálně Uzavření MATRIKY 15.02.2021 Typ: ostatní Vážení občané, dne 15. 02. 2021 bude z provozních důvodů MATRIKA zavřena. Jedná se o jeden den zavření. Podpisy a kopie lze ověřit na podatelně Městského úřadu Žatec, u notáře nebo na poště. Dále je také možné k vyřízení Vašich matričních záležitostí využít každé úterý rezervačního systému Městského úřadu Žatec. Případné další  informace poskytne Bc. Bednárová Pavlína, tel.:415736320. Děkujeme za pochopení. Vytvořeno: 11. 2. 2021 Poslední aktualizace: 11. 2. 2021 09:27 Autor: DiS. Nicola Vinclerová < Zpět na Aktuálně nahoru

Matrika opět otevřena od 28. prosince

23. 12. 2020 16:14 > Naše město > Aktuálně
<Zpět na Aktuálně Matrika opět otevřena od 28. prosince Typ: ostatní Od pondělí 28. prosince 2020 je opět otevřena matrika Městského úřadu Žatec, občané si tam mohou opět vyřizovat své záležitosti. Vytvořeno: 23. 12. 2020 Poslední aktualizace: 23. 12. 2020 16:16 Autor: Tomáš Kassal < Zpět na Aktuálně nahoru

STAROSTKA HLÁSÍ K 21.04.2020 (v 16.00 hod.)

21. 4. 2020 15:35 > Naše město > Aktuálně
<Zpět na Aktuálně STAROSTKA HLÁSÍ K 21.04.2020 (v 16.00 hod.) Typ: ostatní Aktuality související s mimořádnými opatřeními proti šíření nového koronaviru. Co proběhlo: Od 16.04.2020 v provozu odběrové místo v Žatci, ulice Studentská u starého vjezdu do areálu nemocnice, provoz od 10.00 do 12.00 a od 16.00 do 18:00 hodin. Odebírají se jen pacienti, u nichž testy indikuje hygiena nebo praktický lékař. Odběrové místo není určeno pro samoplátce. Stále jsou otevřena venkovní sportoviště: - stadion Mládí – standardní letní provozní doba - sportoviště za koupalištěm - provozní doba od 7.00 do 19.00 hod., dětské herní prvky na sportovišti nemohou být přístupné - vzhledem k dodržení opatřeni jsme byli nuceni zamezit přístupu osob k nohejbalovým kurtům na stadionu Mládí – děkujeme za pochopení a respektování tohoto omezení Probíhají předávky onkologických balíčků občanům, pokud potřebujete volejte tel. 720 972 866. Za rozvoz děkujeme městské policii a dobrovolným hasičům. Rouškové okénko je stále provozu - PO – PÁ čas: 10.00 – 14.00 hod. – kontakt 415 736 156 - přines pokud máš/dáme pokud máme (zatím máme) - látky, nitě, gumičky, tkalouny – máš doma a nepoužiješ? – dones/potřebuješ? – přijď se zeptat, zavolej - děkujeme všem, kteří nosí ušité roušky Potěšil nás dar společnosti Kiswire v podobě 500 ks jednorázových roušek. Dárcům jsme za nás za všechny poděkovali, o roušky se podělí Domov pro seniory a Kamarád Lorm Žatec. Probíhají dodávky ochranných prostředků (roušky, dezinfekce, respirátory, rukavice) od kraje pro obce ORP, nyní vše rozdělujeme a průběžně předáváme starostům. K dodávkám pro různé provozy nyní přibylo i dodání ochranných obleků. O d pondělí 20.04.2020 jsou rozšířené úřední hodiny Městského úřadu – sledujte webové stránky města (stále je nutné předem se objednat). Vylepšujeme hygienické opatření pro veřejnost – na úřadě jsou umístěny dezinfekční stojany. MŠ U Jezu je stále v provozu (415 726 181, 736 629 843), nejenom pro potřebné profese, ale i pro děti pracujících rodičů. Pokud potřebujete zajistit péči pro děti od 7 do 10 let je připraveno pracoviště školy v Lidické ulici (603 597 691). Lehce se začínáme vracet k normálnímu životu - od 20.04. 2020 již platí první vlna uvolňovacích opatření, druhá je plánovaná s datumem od 27.04.2020. Mimo jiné jsou povoleny menší svatby, s max. počtem 10 účastníků (včetně matrikáře a oddávajícího), je potřeba dodržet další hygienická opatření, co je prima – snoubenci nemusejí mít roušky – novomanželský polibek žádoucí. V pátek 17.04.2020 proběhla v rámci krajského krizového štábu videokonference s pracovníky krizového řízení obcí. Tématem mimo jiné byly ochranné pomůcky, dotazy v souvislosti se školní výukou a řešení správních přestupků – porušování krizových opatření (nenošení roušek, shlukování vyššího počtu osob). Už je dokončena další vlna ošetření podloubí proti lezoucímu hmyzu (vyčištění a prevence proti síti pavučin). Zatím probíhají další investiční akce města dle plánu – např. rekonstrukce a dobudování chodníku směrem k TESCO, pokračují práce na chodníku v ulici Pražská a další přípravy, které prozatím nejsou vidět. Pro zajímavost - privátní majitel již zahájil rekonstrukci významné žatecké památky – synagogy. 17.04.2020 skončily zápisy do prvních ročníků základních škol v Žatci. Proběhne: Již tuto středu 22. 4. 2020 máte možnost nakoupit od farmáře z Travčic přímo na náměstí Svobody. V nabídce bude sadba, zelenina a ovoce. Prodej v čase od 9,00 do 16,00. Na 15. května chystáme za dodržení potřebných opatření farmářské trhy na náměstí. Zítra 22.04 2020 proběhne další videokonference krajského úřadu se zástupci měst a následně se uskuteční zasedání Krizového štábu města Žatec. Stále jsou vám k dispozici funkční telefonní čísla: živnostenský úřad: 777 634 054 (ošetřovné pro OSVČ) senioři – 725 957 166 nonstop (nákupy, léky, roušky a tak) senior taxi – 415 710 295 ve všední dny od 8 do 17 hodin MěÚ Žatec: 724 043 786, 724 050 410, 724 000 394 školství: 724 808 604 kultura: městské divadlo 415 710 519, městská knihovna 415 243 243, 725 877 781, regionální muzeum 608 200 697 Počasí, příroda i my začínáme nabírat uvolněnější režim, přesto musíme být stále disciplinovaní a opatrní – určitě se nám takový přístup vyplatí. Mgr. Zdeňka Hamousová starostka Vytvořeno: 21. 4. 2020 Poslední aktualizace: 21. 4. 2020 15:39 Autor: Tomáš Kassal < Zpět na Aktuálně nahoru

Výběrové řízení - Vedoucí odboru správních činností, obecní živnostenský úřad

19. 6. 2018 > Občan a úřad > Úřední deska
Veřejná výzva Radou města Žatce bylo dne 18.06.2018 přijato usnesení č. 403/2018: 403/18 Organizační řád Městského úřadu Žatec Rada města Žatce v souladu s ustanovením § 102 odst. 2 písm. j) a n) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, schvaluje Organizační řád Městského úřadu Žatec a stanovuje celkový počet zaměstnanců Města Žatec zařazených do Městského úřadu Žatec. Nová organizační struktura odboru 11 ODBOR SPRÁVNÍCH ČINNOSTÍ, OBECNÍ ŽIVNOSTENSKÝ ÚŘAD 1 VEDOUCÍ ODBORU 3 OSOBNÍ DOKLADY 2 EVIDENCE OBYVATEL 2 MATRIKA 3 REFERENT OŽÚ Vyvěšeno: 19.6.2018 Datum sejmutí: 10.7.2018 Zodpovídá: Bc. Kateřina Černá DiS.

Varhaník

3. 5. 2017 > Občan a úřad > Úřední deska
Městský úřad Žatec, odbor správních činností, hledá varhaníka na svatební obřady. V případě zájmu kontaktujte vedoucí odboru správních činností Ing. Helenu Šmerákovou na tel. čísle 724000394, či na emailové adrese spravni@mesto-zatec.cz , popř. více informací podá matrika na tel. čísle 415736307, 415736306. Vyvěšeno: 3.5.2017 Datum sejmutí: 30.6.2017 Zodpovídá: Správce Webu

Městský úřad Žatec - Usnesení - ustanovení opatrovníka

11. 2. 2016 > Občan a úřad > Úřední deska
Městský úřad Žatec Odbor vnitřních věcí - matrika USNESENÍ - ustanovení opatrovníka ke stažení zde Vyvěšeno: 11.2.2016 Datum sejmutí: 28.2.2016 Zodpovídá: Kamila Slavíková

Městský úřad Žatec, Odbor vnitřních věcí - matrika - Usnesení o ustanovení opatrovníka

14. 11. 2014 > Občan a úřad > Úřední deska
Městský úřad Žatec, Odbor vnitřních věcí - matrika - Usnesení o ustanovení opatrovníka zde ke stažení Vyvěšeno: 14.11.2014 Datum sejmutí: 30.11.2014 Zodpovídá: Anna Nociarová

Drahuše Laiblová

29. 6. 2012 > Kontakty
Role v org. struktuře matrika - Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad Kontakty Telefon: +420 415 736 307 E-mail: laiblova@mesto-zatec.cz Stáhnout vizitku (vCard)

Mgr. Alena Kellerová

29. 6. 2012 > Kontakty
Role v org. struktuře matrika - Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad Kontakty Telefon: +420 415 736 306 E-mail: kellerova@mesto-zatec.cz Stáhnout vizitku (vCard)

Odbor správních činností, obecní živnostenský úřad

28. 6. 2012 > Kontakty
Správní činnosti Správní poplatky Evidence obyvatel Trvalý pobyt obyvatel Ukončení trvalého pobytu na území České republiky Zrušení údaje o místu trvalého pobytu Poskytování údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel Zprostředkování kontaktu Občanské průkazy a cestovní doklady Občanské průkazy Cestovní doklady Matrika Narození Manželství Registrované manželství Změna příjmení Úmrtí Duplikáty rodných, oddacích a úmrtních listů Sestavení rodokmenu, zjištění předků Podpisy a kopie lze ověřit na podatelně Městského úřadu Žatec, u notáře nebo na poště. Případné další informace poskytne Bc. Bednárová Pavlína, tel.: 415736320. Obecní živnostenský úřad Aktuálně Naše služby Správní poplatky Průvodce živnostenským podnikáním Průvodce živnostenského podnikání pro české právnické osoby Průvodce živnostenského podnikání pro české fyzické osoby Průvodce ŽP pro právnické osoby se sídlem mimo území ČR, EU, EHP a Švýcarska Průvodce ŽP pro fyzické osoby s bydlištěm mimo území České republiky (kromě občanů členských států EU, EHP a Švýcarska) Průvodce ŽP pro právnické osoby se sídlem v některém z členských států EU, EHP a Švýcarska Průvodce ŽP pro fyzické osoby s bydlištěm mimo území České republiky (občan členského států EU, EHP a Švýcarska) Povinnosti osob dočasně poskytujících služby na území České republiky Elektronická podání Živnostenský zákon Obsahové náplně živností Odkazy Obecní živnostenský úřad Žatec sídlí na adrese náměstí Svobody 123, Žatec (vchod dvorem domu č.p. 144 ) Rezervační systém Městský úřad Žatec nabízí možnost rezervovat si pro vyřízení Vaší žádosti o občanský průkaz či cestovní doklad konkrétní hodinu a datum. Objednávku a rezervaci je možné provést v rezervačním systému zde nebo u výše uvedených úředních hodin. Vedoucí odboru správních činností, obecního živnostenského úřadu Bednárová Pavlína, Bc. +420 415 736 320 Kontakty Fax: 415 736 148 E-mail: spravni@mesto-zatec.cz